Toeristisch Kuta, mooie plekjes en 'boks ouwe' - Reisverslag uit Subang, Indonesië van Sharon Vossen - WaarBenJij.nu Toeristisch Kuta, mooie plekjes en 'boks ouwe' - Reisverslag uit Subang, Indonesië van Sharon Vossen - WaarBenJij.nu

Toeristisch Kuta, mooie plekjes en 'boks ouwe'

Door: sharonvossen

Blijf op de hoogte en volg Sharon

15 Juni 2011 | Indonesië, Subang

Kuta, Bali, 15 juni 2011
Nadat we uit Subang zijn vertrokken en de vlucht naar Jakarta hebben gepakt heb ik mijn lieve vriendinnetje Kim mogen verwelkomen op het vliegveld. Wat was het leuk om haar weer te zien zeg. Zij had er een slopende reis opzitten met veel vertraging en vond het al meteen erg warm hier in Indonesië. Vol verhalen zijn we in de taxi gestapt naar ons hotel in Kuta, Bali, ons verblijf van de afgelopen week en voor komende laatste week. Het is een erg leuk hotel met twee heerlijke zwembaden, heerlijk ontbijt, vriendelijk personeel, direct aan het strand en dicht bij lekkere restaurantjes. Kortom: heerlijk vakantie vieren dus. Wat wel even wennen was is dat Kuta SUPER toeristisch is en echt het tegenovergestelde van Subang. Wat een wereld van verschil zeg, ik herken Indonesië helemaal niet. Erg jammer maar de afgelopen week hebben we gelukkig ook mooie plekjes van Bali gezien.

Zo is er wel een super mooie zonsondergang op het strand van Kuta waar we al erg mooie foto’s hebben gemaakt. Vorige week maandag zijn we naar Ubud gegaan, een kunstenaarsdorpje in Bali. Op de weg naar Ubud zijn we eerst gestopt bij een Balinese dans / toneelstuk. Niet zo super boeiend maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Hierna zijn we naar ‘woodcarving’ geweest. Zo’n bedrijfje waar ze houten beelden maken en deze met de hand helemaal uitsnijden. Echt mooi om te zien wat voor dingen ze kunnen maken met de hand. Hierna zijn we naar het Monkey Forest geweest. Wat hebben we ons daar vermaakt zeg, heerlijk om die apen te zien en wat lijken ze toch veel op mensen (inclusief het mannelijke geslachtsdeel). We hebben dan ook een paar grappige kiekjes weten te schieten en vonden het jammer dat we weer in de auto moesten stappen. We zijn naar de lokale markt in Ubud geweest, wat we een beetje herkenden van Subang. Echter, vroegen de marktkoopmannen en vrouwen daar wel veel voor hun producten. We hebben dan ook veel proberen af te dingen tot boosheid van een marktkoopvrouw toe. Tja, eigen schuld moeten ze het maar goedkoper maken ;). Dinsdags hebben we heerlijk van het zonnetje genoten en hebben Linda en ik nog aan ons paper gewerkt die we in Bali nog moesten (af) maken. Woensdag vonden we het tijd voor wat actie en zijn we gaan raften. We hebben gekozen voor een tocht van zo’n 16 km (er waren ook kortere beschikbaar) en de wildste rivier. Nou ja wild, het viel eigenlijk wel mee hoor. Ik heb nog nooit geraft maar er had van mij wel wat meer actie in gemogen. We hebben zelf ook maar een paar keer mogen peddelen en telkens maar een paar slagen. De omgeving was wel echt super mooi. Het was een rivier die helemaal rond liep met er omheen alleen maar bossen en groene natuur waar zelfs mensen erg primitief wonen.
Ook donderdag hebben we onszelf weer een heerlijk dagje ‘vrij’ gegeven en hebben we weer lekker gerelaxt maar ook liggen zweten voor onze paper ;)

Vrijdag zijn we naar de Ulawatu tempel geweest. Een tempel waar je super mooi uitzicht hebt op de zee en waar ook een aantal apen vrij rondlopen. Hierna zijn we naar het strand van Padang Padang geweest. Een erg mooi strand, tussen de rotsen met redelijk wit zand en een blauwe zee. Dit is wel een ander strand als in Kuta, waar ze overigens wel veel hoge golven en daardoor ook veel surfers hebben. Ook daar hebben we niet heel veel meer gedaan als gelegen, lekker van het zonnetje genoten en wat gegeten en gedronken. Hierna zijn we weer wat gaan eten en drinken ;) maar dit keer aan het strand van Jimbaran, waar je super mooie zonsondergang kunt zien onder het genot van een lekker vers visje uit de zee.

Zondag zijn we naar Lombok vertrokken. Omdat we erg graag naar Gili Trawangan wilde en het vanuit Bali best prijzig was hebben we besloten om vanuit Lombok naar Gili te gaan. Hierdoor hebben we niets van Lombok gezien, behalve ons hotel dan, wat overigens super mooi was. Het tripje naar Gili was het zeker wel waard. Op Gili Trawangan (één van de 3 Gili eilanden) rijden geen auto’s, scooters alleen fietsen en paard en wagen. Gili heeft een mooi strand met een helder blauwe zee. Vanuit het bootje wat wij op het strand via ‘locals’ geregeld hadden, konden we zo in het water kijken, echt heel gaaf. Eenmaal aangekomen na een uurtje op een krakkemikkig bootje te hebben gedobberd op het water, hebben we de hele dag lekker genoten van het zonnetje, lekker eten en drinken, de locals en de mooie zee. We hebben op Gili gesnorkeld en dit was echt de moeite waard, wat een mooie vissen zeg. Van allerhande kleurtjes echt geweldig mooi om te zien en dan heb ik het allermooiste/gaafste nog niet eens benoemd…. WE HEBBEN ZEESCHILDPADDENI N HET WILD GEZIEN!! Wauw wat was dat een ervaring zeg, al snorkelend door het mooie water kwamen we op een gegeven moment een aantal zeeschildpadden tegen, wat een machtig mooie dieren zijn dat toch. Best onwerkelijk eigenlijk. Later op de dag zijn we er nog een aantal tegen gekomen en zwom er één zeeschildpad zelfs een stukje met ons mee en kwam hij op een gegeven moment een aantal keer kopje b oven. Genieten, genieten, genieten. Kim heeft dit zelfs kunnen filmen dus wie weet krijgen jullie het nog ooit te zien.
Haha in Gili kwam er nog een vrouwtje naar ons toe, of we een manicure wilden. Nou ja ik wilde die wel een daar had ik al de hele tijd op zitten wachten. Ik had een prijs afgesproken €5,- natuurlijk VEELS TE DUUR! Mja… om de plaatselijke bevolking een lolletje te doen….. anyway, voor die 5 euro heeft ze m’n nagels erg professioneel (NIET DUS) gevijld (ik zou het zelf nog beter kunnen) en moest ik uit allemaal lelijke kleuren nagellak een kleurtje kiezen…. Nou dat doe ik dus ook nooit meer ;) het was wel een grappige vrouw want toen ik zei dat het niet echt professioneel was moest ze toch wel even lachen. Het kletsen met de locals is trouwens erg leuk, wat een lieve en leuke mensen wonen hier in Indonesië zeg. Sommigen kunnen zelfs een beetje Nederlands, natuurlijk door het toerisme maar dat maakt het wel erg leuk en grappig. Iedereen staat ook versteld dat Linda en ik Indonesisch kunnen praten, helemaal verbaasd reageren ze dan en ze vinden het helemaal geweldig.

Oh ja haha gisteren in de taxi hebben we de chauf wat Nederlands geleerd. Natuurlijk weer erg nette woorden/zinnen als ‘Neuken in de keuken’, ‘Zonne grote vuurbal JONGE BAM!!’ en ‘boks ouwe’ (je weet wel met je vuisten tegen elkaar als begroeting). Haha wat hebben we toch gelachen echt hilarisch. We zeiden in het begin natuurlijk dat ‘neuken in de keuken’ betekent ‘ik hou van jou’ maar dat konden we hem uiteindelijk toch niet aandoen dus hebben we de ware betekenis maar onthuld, wat hij overigens erg grappig vond :P. Laat op de avond (noem maar gerust ’s ochtends heel vroeg, rond 02.30) liepen we over straat naar huis en waren we bij meerdere locals de ‘boks’ aan het doen. Op een gegeven moment hoorde ik vanuit een andere kant ‘boks ouwe’, keek ik om en was dat de taxi chauffeur weer hahah super grappig en toevallig dat we hem nog een keer tegen kwamen.

Vandaag hebben we weer lekker gerelaxt op het zwembad en morgen of overmorgen gaan we naar Lovina, een plaatsje in het noorden aan de kust waar je met bootjes op de zee dolfijnen kunt spotten. Verder willen Kim en ik heel misschien nog een keer gaan surfen en verder doen we het denk ik nog rustig aan de laatste paar daagjes. Vooral lekker van het weer, het eten en drinken genieten. De tijd vliegt nu echt voorbij want over een week ben ik alweer een dikke dag thuis. Als ik thuis ben zal ik nog een ‘afscheidsberichtje’ plaatsen maar voor nu, Sampai jumpa!!
Ik heb trouwens een nieuwe map aangemaakt met foto’s van Bali. De link is:

Ook heb ik een paar filmpjes geplaatst:

• 15 Juni 2011 - 09:40

Jeanique:

Klinkt goed zusje!! Zo te horen genieten jullie volop!

Je foto's doen me onwijs denken aan mijn reis door Azië :) Mooie zonsondergang, super blauw water en een hoop aapjes (incl. jij natuurlijk :P).
    Wel eventjes een verschil met Subang natuurlijk, maar ook lekker om even chillend aan het zwembad bij te komen van je stage-ervaringen.

Veel plezier nog deze laatste dagen en tot heel snel!!

Dikke kus

• 15 Juni 2011 - 18:42

Oma Vossen:

Volgens mij hebben daar jullie heel veel plezier daar in Indonesie op vakantie. Je zult deze vakantiereis en je stage in Indonesie niet gauw vergeten. Heerlijk zeg!

Heel veeel groetjes en tot de kauwe cake volgende week.

groetjes van Oma Vossen

• 15 Juni 2011 - 20:15

Bernhard & Gerjo:

Hé Sharon,

Dit is pas genieten...je hebt het wel verdiend na al het goeds wat je hebt gedaan...

Veel plezier en tot gauw

Gerjo en Bernhard

• 15 Juni 2011 - 20:25

Fam Van Heugten:

Ha die Sharon,
    Leuk om nog een berichtje van je te lezen.
    Heb natuurlijk al het een en ander via de skype gehoord, maar aanvullende info is altijd welkom haha!
    Geniet nog van de laatste paar dagen, want het is alweer zo dinsdag (gelukkig.... want ik mijn broertje en schone zus nu echt wel weer eens zien hoor!!!).
    Liefs Tonie, Sacha, Britt en deze keer ook van Nina!!!!!! (tis zo een schatje - ligt nu lekker in de box te slapen - kan mijn ogen niet van d'r af houden)

• 15 Juni 2011 - 21:10

Josefien:

Hoi Sharon
    Leuk om te lezen dat jullie je geld zo goed hebben kunnen besteden.
    Geniet nog lekker van een paar daagjes vakantie en een hele goede thuisreis gewenst
    Groetjes Josefien

• 16 Juni 2011 - 07:38

Nyree:

Wat hebben jullie het slecht Kim en Shan...Maar jullie krijgen spijt als je niet gaat surfen, dat is echt zo'n leuke sport! ik zeg DOEN ;)...ik lees zowiezo dat jullie al redelijk actief zijn geweest en veel leuke dingen gezien en gedaan hebben...klinkt goed dames! Geniet er nog van de laatste paar dagen! Ik kijk er weer naar uit jullie te zien! Xx

• 16 Juni 2011 - 13:22

Eva:

Tis weer hilarisch!

• 19 Juni 2011 - 21:04

Moeder Sharon:

Hoi lieverd .

Nog 1 dag en dan kan ik je weer een dikke knuffel geven.
    Ik heb erg genoten van al jou avonturen in Subang ,maar ook in Bali ,op msn , skype ,wat ik wel erg prettig vond, we hebben er veel plezier aan beleefd.Een goede vlucht naar huis en tot snel.

dikke kus moeder.

• 08 Augustus 2011 - 05:37

Ludwig Trieling(NRK):

fijne tijd in Indonesie(bali) en bezoek mijn kennis buktibeach/blue marlin villas(arjan)

ludwig trieling(nederlands rode kruis)